Hvad er Performance Marketing?
Performance marketing er processen med at bruge konkret information om kundeadfærd til at planlægge og forfine marketing- og salgsstrategier. Den fokuserer på målbare resultater som klik og konverteringer. Performance marketingfolk sætter specifikke mål og bruger målinger til at finde ud af, om de har nået dem. Du er allerede bekendt med nogle effektivitetsmålinger, såsom antallet af visninger eller pris pr. klik på betalte annoncer. En anden præstationsmåling er kundelevetidsværdi, som refererer til den gennemsnitlige indtjening genereret af kunder over en vis periode. Der er også ROAS eller afkast på annonceudgifter. ROAS er hvor meget omsætning der opnås i forhold til hvor meget der blev brugt. Så hvis du bruger 1000 kr. på en annonce, men tjente 1500 kr. som et resultat af den annonce, ville ROAS være 150 %. For eksempel, hvis du skulle sætte et mål om at øge den samlede omsætning, kan ROAS være en af de metrics, der bruges til at måle succes. Der er så mange måder at måle ydeevne på på hvert trin af marketingtragten, og disse målinger er kritiske, fordi den gennemsnitlige kunderejse tager omkring seks berøringspunkter. Det tal er fordoblet mere end to gange over en 15-årig periode. Performance marketing lader os måle, hvordan hvert af disse berøringspunkter bidrager til vores mål, hvilket hjælper os med at nå ud til og interagere med kunder mere effektivt. Tid til at gennemgå. At måle resultater med performance marketing er en af de vigtigste ting, du kan gøre for at sikre succes. Ved at spore målinger som ROAS og kundelevetidsværdi kan digitale marketingfolk nå deres mål og forfine deres strategier over tid. Herefter vil du lære mere om præstationsmålinger og arbejde med de data, de producerer.