Brand awareness
Hvordan øger man kendskab til sit brand?
For at svare på ovenstående ser vi herunder på et case study.
For at øge kendskabet til deres produkter har Copenhagen Cases (fiktivt firma) udviklet en marketingstrategi. Deres mål er at nå ud til potentielle kunder, som måske endnu ikke er opmærksomme på brandet eller deres produkter. For at gøre dette udnytter de en række digitale, print- og broadcast-kanaler for at sprede budskabet om deres premium-lædertelefoncovers. De fokuserer også på markedsføringstaktikker såsom e-mail-kampagner, influencer-outreach og målrettede annoncer for at nå ud til deres ønskede målgruppe. Derudover stræber de efter at tilbyde en unik kundeoplevelse, der helt sikkert vil efterlade varige indtryk med deres måldemografi. I sidste ende hjælper alle disse bestræbelser dem med at engagere flere kunder, øge deres mærkegenkendelse og i sidste ende føre til mere salg.
Her er de marketingstrategier, Copenhagen Cases bruger til at skabe opmærksomhed hos potentielle kunder:
Søgemaskinemarkedsføring (SEM)
Copenhagen Cases udnytter søgemaskinemarkedsføring (SEM) til at øge deres synlighed på søgemaskiner som Google og Bing. De har bemærket, at selvom deres hjemmeside vises på den første side af søgeresultaterne for termer som “læder iphone cover” eller “læder android cover”, er deres placering lavere på siden. Udover at forbedre deres hjemmesides synlighed, ønskede de også at blive vist øverst på siden med annoncer. For at opnå dette oprettede og publicerede Copenhagen Cases søgeannoncer gennem Google Ads og Microsoft Advertising. Disse annoncer giver dem chancen for at få deres brand frem for kunder, der leder efter deres produkter. Når en person f.eks. søger efter “sort læder iphone case”, vises deres annonce sammen med andre annoncer øverst i søgemaskinen.
Sociale medie markedsføring
Copenhagen Cases er på flere sociale medieplatforme og har en stor følgerskare på Instagram. De poster normalt simple billeder af deres produkter. De vil dog gerne nå nye kunder ved at få deres Instagram-indhold til at give mere brugbar information.
For at gøre dette tager de billeder i høj kvalitet med deres lædertelefoncovers matchet med andre populære genstande såsom kuglepenne, tegnebøger og ure. At parre deres telefoncovers kunstfærdigt med andre varer giver nye kunder en grund til at følge deres konto: stil- og modeanbefalinger.
Sociale medie annoncering
Udover at lave Instagram-opslag af høj kvalitet, annoncerer Copenhagen Cases også på sociale medieplatforme. For at nå ud til nye potentielle kunder målretter de kunder baseret på de kundepersoner, de tidligere har skabt. Til annonceindholdet genbruger de de nye højkvalitetsbilleder på deres Instagram-konto.
Annoncering på sociale medier når ud til nye kunder og øger også deres følgeskare på Facebook og Instagram.